Powrót do nowej wersji serwisu powrót na stronę główną
Róg Wojskiego
Projekt regulaminu obrad Walnego Zebrania Członków
Klubu Sygnalistów Myśliwskich w Ciechocinku, w dniu 17 czerwca 2005 roku




1. Zadaniem Walnego Zebrania Członków Klubu jest :
a) rozpatrzenie sprawozdania organów klubu za okres kadencji,
b) podjęcie uchwały w sprawie działalności Klubu w najbliższej kadencji,
c) wybór zarządu, komisji rewizyjnej, komisji muzycznej (i komisji etyki).

2. W Walnym Zebraniu Członków Klubu uczestniczą :
a) z głosem decydującym – wszyscy członkowie klubu. Osobom tym przysługuje bierne i czynne prawo wyborcze,
b) z głosem doradczym – zaproszeni goście oraz kandydaci do klubu.

3. Inne niż wymienione w punkcie 2 osoby mogą być obecne na sali obrad za zgodą organizatora zebrania.

4. Obowiązkiem każdego członka klubu jest stała obecność na sali przez cały czas trwania obrad zebrania.

5. Zjazd otwiera Prezes ustępującego zarządu klubu, stwierdza quorum i poddaje pod głosowanie proponowany porządek i regulamin obrad.

6. Po przyjęciu porządku i regulaminu obrad Prezes Klubu przyjmuje kandydatury i po uzyskaniu zgody kandydatów zarządza głosowanie (jawne spośród nieograniczonej liczby kandydatów spełniających warunki wymienione w pkt. 2 lit. a) na przewodniczącego, zastępcę i sekretarza walnego zebrania.

7. Obradami zebrania kieruje Przewodniczący Zebrania.

8. Do obowiązków Przewodniczącego Zebrania należy:
a) prowadzenie obrad zgodnie z przyjętym porządkiem i niniejszym regulaminem,
b) kierowanie dyskusją i utrzymywanie dyscypliny oraz powagi obrad,
c) poddawanie pod głosowanie wniosków,
d) przyjmowanie od kandydatów (pkt. 1 lit. c) zgody na wybór,
e) ogłaszanie wyników wyborów na podstawie protokołów Komisji Skrutacyjnej,
f) zarządzanie przerw w obradach.

9. Przewodniczący Zebrania upoważniony jest do odbierania głosu osobie występującej w dyskusji w następujących przypadkach :
a) przekroczenia ustalonego niniejszym regulaminem limitu czasu dla zabierających głos,
b) wypowiedzi nie związanej z przedmiotem obrad Zebrania (wykraczającej poza uchwalony porządek obrad),
c) wykorzystywanie trybuny Zebrania dla celów osobistych,
d) wypowiedzi uwłaczającej powadze Zebrania lub godności członka Klubu.

10. Dla zapewnienia sprawnego przebiegu obrad Zebranie wybiera :
a) Komisję Skrutacyjną w składzie 3 osób, której zadaniem jest – po otrzymaniu kart do głosowania - przeprowadzenie wyborów i przekazanie protokołu z przeprowadzonych czynności prowadzącemu obrady;
b) Komisję Uchwał i Wniosków w składzie 3 osób, która na podstawie dyskusji przygotowuje projekt uchwały, a następnie przedstawia go Zebraniu;
c) Komisję Wyborczą, której zadaniem jest ułożenie listy (w kolejności alfabetycznej), zgłoszonych przez Komisję Wyborczą oraz z sali kandydatur :
- do zarządu klubu
- do komisji rewizyjnej,
- do komisji muzycznej,
- do komisji etyki,
oraz sporządzenie – po odebraniu przez Przewodniczącego obrad zgody kandydata – kart do głosowania i przekazanie ich do Komisji Skrutacyjnej. Protokół z tych czynności Komisja przekazuje Przewodniczącemu obrad.

11. W skład poszczególnych komisji zebrania mogą być wybrane wyłącznie osoby wymienione w pkt. 2 lit. a regulaminu.

12. Do udziału w dyskusji mogą być dopuszczone wyłącznie osoby wymienione w pkt. 2 lit. a i b oraz zaproszeni goście – których imienną listę posiada Przewodniczący Zebrania.

13. Zgłoszenie do dyskusji następuje poprzez złożenie Przewodniczącemu Zebrania kartki z imieniem i nazwiskiem.

14. O kolejności występowania w dyskusji decyduje moment zgłoszenia do Prezydium.

15. W trakcie czynności Komisji Wyborczej lub Skrutacyjnej prowadzący obrady może zarządzić kontynuowanie dyskusji. Zabierający głos wygłasza go z mównicy.

16. Czas na wypowiedzi w dyskusji nie powinien przekraczać 5 minut. Ograniczenie to nie dotyczy gości Zebrania.

17. Wszelkie wnioski, w tym w zakresie składania kandydatur (pkt 1 lit. c Regulaminu) należy zgłaszać zgodnie z pkt 14. Wnioski powodujące skutki finansowe powinny być zgłoszone na piśmie wraz z podaniem źródła pokrycia kosztów realizacji.

18. Zgłaszanie kandydatur, ustalanie list oraz wybory odbywają się z zachowaniem zasad zgodnie z przyjętym porządkiem obrad.

19. Zebranie podejmuje uchwały zwykłą większością głosów.

20. Głosowania w trakcie obrad odbywają się jawnie poprzez podniesienie mandatu Członka Klubu, z wyłączeniem wyborów do zarządu, komisji rewizyjnej, komisji muzycznej (i komisji etyki), gdzie obowiązuje głosowanie tajne.

21. W przypadku równej liczby głosów za i przeciw, decyduje głos Przewodniczącego Zebrania (nie dotyczy to głosowania tajnego).





Czas wykonania: 0.023 sekund